KinaKORV ! x))

Ja hejjsan ;D
ska börja me att berätta vrf ja valt " kinaKORV " till min rubrik idag , grejjen e att jag har en lillasyster här hemma som idag va med o hjälpte amma mata våran sköldpadda med KinaKÅL , men hon som inte riktigt hade klart för sig var det var för nåt så trodde det hette KinaKORV ! x)
Både jag o mamma fick oss ett gott skratt !;D
nå vääl.. nu ska ja ta o berätta va dagen ha fört med sej idag då x) Då ja vaknade storma det hellt fullt utanför , lövena yrde , regne piska ner , o man tyo själv höll på ti blås bort .. Ivf trodde jag det då jag skulle gå ut och mata hästarna x)
Sedan skulle jag till skolan , hann inte så långt in så skulle vi vidare till Villa landet och ha typ naa trafikdag ?
satt där en god stund , missade 2 första lektionerna :)
Efter skolan städade jag stallet så snabbt jag kunde för att sedan löra iväg tillsammans med Janica till stallet där hon rider o . se på då hon rider Tukkar , lika fiin som vanligt :)
Jag fick dessutom själv testa en stund , de va kul ! ;D
sedan kom hon på att hon hade fått tillåtelse att rida en annans häst oxå ( där jag hade min häst förut ) så jag fick träffa Sesselja igen :) ja ringde till mona ( hennes ägare ) för o kolla om dt var okej att jag tog ut henne en sväng , Mona sa att jag gärna fick göra det så vi red ut tillsammans , häärligt ! har verkligen saknat det ! :)
Nå väl , då jag var hemma igen red jag ut med Röni en sväng oxå .. gissa om det känns konstigt att ha ridit 3 st hästar idag x) sjukt i baken  !;D
Övade en aning på finska provet jag har i fredag, kmr skit på sej totalt :( bläääh..
Men mjaa , nu måst ja no fa o sova, Godnatt !:D

Kram , Heidi (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0