Some day, some time ..

Sitter och tänker tillbaka på hur allt var förut.. Alla andra kompisar var kvar, det fanns alltid någon att vända sig till. Nu finns inte alla som var här kvar och förtroendet minskar. Jag fanns kvar i det förra stallet, red ut tillsammans med min kompis, galopperade över fält och annat helt underbart. Nu finns jag väl knappt i deras tankar mer. somrarna man kunde springa barfota ute sent på varma sommarkvällar tillsammans med sin bästa vän, samt slå upp tält på gårdarna mitt utanför trappan, roliga picknickar och andra roliga knäppa saker.
Alla tjejkvällar då vi var allihopa, vi kunde ha kul utan sprit vilket tydligen många inte verkar kunna ha, nu ska de va sprit vartän man vänder sig typ. Den tiden mina vänner, var så mycket lättare. Nu ska man se ut på ett visst sätt, gå me speciella kläder och ungefär vara sminkad även på natten då ingen egentligen ser en för att duga. Visst, det beror ju på vem man pratar om , men iallafall.
Sist men inte minst så saknar jag tiden tillsammans med morfar, tiden vi sjöng tillsammans, skämtade vid mormors matbord, tiden jag fick åka traktor som liten flicka och sitta i hans knä, tiden vi var ut med båt på öppet hav. Minns ännu din glada röst som ropar hej genast jag steg innanför din dörr. Du är en person jag aldrig kommer glömma , om jag kunde skulle jag utrota allt som heter cancer. Dagen då läkaren berättade att det inte fanns något mer att göra, var den värsta dagen i mitt liv. Du var inte bara morfar, du var min vän.
Some day, some time. Någon dag, någon tid .. önskar jag allt kunde börja om och jag skulle få chans att ändra på allt. 
Men nu ska jag ta o göra något som morfar tyckte otroligt mycket om, nämligen musiken.
Jag och min gitarr..

           
         en tatuering jag skulle vilja ha. Kan behöv en skyddsängel
        som vakar över mig . ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej. Känner precis lika om de du sa om dina vänner. Ännu i lågstadie var det häärligt att bara vara med sina kompisa å vaka hela natten. Jag är inte precis av den typen som gillar mest att dricka, eller alltså någon enstaka gång är det kul :), men annors så hatar jag när mina kompisar säger "men vafaann, kan vi int gå o supa".. Skulle inte vilja , menn nåju.

2010-11-15 @ 14:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0