mindre värd ? mindre viktig ?

Varför behandlas man annorlunda bara för att man gör något som andra inte gör, eller har något som de andra saknar och eventuellt kanske vill ha ? Eller att man behandlas annorlunda för att man bor på en annan plats än de andra ? Om de nu är det som är ett av problemen.
Jag är väl inte mindre värd än andra ? Vad jag har förstått är alla människor/djur lika mycket värda och ingn ska lämnas utanför eller behandlas orättvist.
Sku va så skönt att få komma bort lite och lämna alla domhära funderingarna utanför en stund.
Träffa nya människor som accpterar en för den man är och ser bort från allt som varit, alla rykten, lögner o sånt. Såna som accepterar det förflutna eller bara inte vet om det. Allt skulle va så mycket lättare om man bara kunde spola tillbaka tiden och göra om allt som gick fel så kanske man sku bli accepterad bättre.
Vet inte vad jag ska tro, tänka , tycka mer.. Jag bara vet att jag känner mig oviktig just nu.
Som tur finns även riktiga vänner som lyssnar, förstår och bryr sig om en. Talade just med en min vän vilket är
helt otroligt snäll och är alltid lika villig på att lyssna och prata med mig. Vi pratar länge och om mycket, ingen skillnad om vad, men han sviker inte. Det känns bra att ha någon som honom, du vet vem du är. 
Det känns redan bättre efter att ha fått tala ut en del av besvikelsen, tack !


Kommentarer
Postat av: Anonym

För att livet är orättvist, så är det bara..

2010-10-13 @ 12:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0