Don´t drink and drive !

En del av helgen gick åt att leka " plugghäst " till mitt första gymnasie prov , psykologi, medan jag resten av helgen tillbringade min tid med Kim ! ♥
I fredags hade även en aningen berusad gammal man kört ner i ett dike då vi var ute, ett gammalt par stod färdigt vid bilen och vi stannade och frågade om de behövde hjälp.
Medan Kim snackade med shaffarn i bilen som man helt klart kunde känna spritlukt av försökte jag få tag på en kompis med traktor vi sett samma kväll.
Jag ville egentligen ringa efter polis så dm skulle kunna komma och låta shaffarn blåsa så han skulle bli fast för vad han gjort. Det äldre paret tyckte visst samma sak, men var ändå aningen osäkra på om vi borde göra det, de tyckte de kanske sku ha varit aningen onödigt eftersom han bara skulle typ 3 m frammåt till parkeringen + att de var hans grannar och ville helst inte bråka något med honom. Jag vet att det är fel, fyllon hör abbsålut inte hemma i trafiken!
Det blev ändå tyvärr ogjort, jag ångrar mig nog om ni inte trodde det. Vem vet hur det går nästa gång han kör ut ? Det lär ändå ska ha hänt en gång tidigare i sommar med precis samma man .
Nå väl, nästa gång hoppas jag att inte jag är på plats iallafall, och är jag det ringer jag garanterat! Det är ett löfte!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0