~ hate being sick..

allvar, så tungt att vara sjuk. Huvudvärk, näsan täppt och är helt krasslig.
Beslöt därför att bli hemma och försöka krya på sig lite, fast en sväng hamnade jag ändå till skolan
eftersom vi hade fotografering idag.
Den blev nu lika hemsk som alltid. ^^
Ännu bättre då man ser helt död ut tack vare att man är sjuk. Typ de sista man önskar då det
närmar sig fotografering , e att få typ röd näsa, trötta ögon o jaa.. va man nu kan tänka sig.
Som tur var hade jag iallafall inte röd näsa, men såg säkert allmänt trött ut.
Nååh, vad kan man åt de nu sn .. Inte blir det bättre av att klaga inte .
Tillbringade förmiddagen hemma i soffan och kollade en film som kom på TV:n .
Filmen " The horse whisperer" , har sett den förut mn det var en tid sen men jag måste bara säga att
Jag älskar den ! <3

För er som inte vet handlar den om två flickor, bästa vänner. Judith och Grace. De är tokiga i hästar och tar en ridtur tillsammans då en hemsk olycka inträffar och Judith med hennes häst krockar med en lastbil och dör. Grace och hennes häst Pilgrim skadar sig även mycket allvarligt, Grace tvingas amputera benet och Pilgrim litar inte på någon. Veterinären vill avliva honom medan Graces mor vägrar göra det, hon ringer en hästviskare som ska hjälpa dem med Pilgrim, de åker mil efter mil med honom tills de sedan kommer till en ranch där hästviskaren bor. Efter många försök lyckas de slutligen få tillbaka Pilgrims förtroende för människan. I filmen sker även en romans mellan hästviskaren Tom och Graces mamma Annie. Det är en rörande film jag verkligen gillar skarpt. Det är en film som får tårarna att falla .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0