Älskade häst, för dig skulle jag gå jorden runt

pustar ut för dagen..
Gjorde mig i ordning helt som vanligt till skolan då pappa ringer då jag sitter på lektion och berättar att Röni bara ligger och inte gör något i hagen. Hjälpte inte fast pappa hade knuffat upp henne heller, hon lade sig bestämt ned flera gånger. Vi misstänkte redan då kolik. Körde så fort jag kunde hem från skolan för att ta hand om henne. Aldrig roligt med kolik , så hemskt :(
Hällde i henne parafinolja och satte igång med att gå upp och ner på gården för att få ut gaserna i magen. Vilade såklart med jämna mellanrum. Veterinären kom på plats efter en timme och mätte då pulsen, tempen och lyssnade till magen. Pulsen och tempen var normal, Röni hade då pulsen 34 och tempen 37,9. Hon hade gaser på högra sidan av magen, hon gav smärtstillande åt henne och efter det började det småningom bli bättre och bättre. Har gått och tittat till henne hela dagen, vill inte det ska hända henne något ! Älskar henne ! <3
Nu mår hon bra iallafall, huh.. :) pigg och sitt vanliga jag igen. Yess !

Bilden är tagen då hon mådde bättre och jag vilade med henne i boxen.

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0