Inte för att jag är intresserad av politik eller så, men ..

hur tänkte ni finnar riktigt nu ? Vad skulle vi vara utan svenskan ?
Diskuterade om dethär med riksdagsvalet idag på modda lektionen, finns många åsikter om vad som har hänt.
Varför ska man hata svenska ? Alla ska väl ha rätt till sitt eget modersmål ? Tänk om undervisningen i framtiden skulle ske på finska, jösses säger jag bara. Jag är verkligen inte emot finska eller något sådant, men problemet är att det inte riktigt är min starka sida, alltså skulle de gå dåligt för mig i skolan i framtiden. Desstuom klarar man sig mycket längre med svenskan. Du klarar dig i Finland, Sverige, Norge, Danmark iallafall ! Dessutom är det lättare att lära sig tyska och engelska + andra språk genom svenskan eftersom svenskan är släkt med många språk.

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0