dagens planer

är nog att småningom hopp i duschen och göra sig i ordning för att gå på läkarbesök, efter det är jag påväg till stan tillsammans med min mamma och mormor, bland annat för att kanske hitta någon gåva till min lille söta kusin som fyller 1 år och firar i lördag ! :) Steg upp kl:08.00 som vanligt också då och tog ut hästarna, gav mat , mockade o.sv. + att jag nu försöker smörja Röni med sin exemsalva morgon OCH kväll + att hon nu också fått gå med täcke eftersom exemen börjat visa sig lite för mycket, annars är hon i  verkligt fint skick ! Det har många andra också sagt ! :) Vill såklart också fortsätta försöka hålla henne så fin som hon är. :)
Men nu, innan jag hoppar i duschen tror jag att jag ska ta ut min katt Oliver en stund som är helt rastlös här brevid, han var nyss i min famn och kråmade sig, jamar och har sig. Som ni säkert minns har han ju vart på operation och får inte vistas ute utan koppel under en tid.

Hahah, hey btw ! Gissa vad som hände igår ? ! x)
Jo, eftersom vi hade en hund här igår hade vi katterna i ett annat rum i huset så de inte skulle behöva bli nervösa på varandra. Sen hade pappa gått och öppnat ett fönster så mycket att det skulle kunna komma in lite skön luft dit, men katterna hade ju förstås varit så smarta att de hade sluppit åt det fönstret och öppnat det ännu mer fast pappa trodde att han klarade justera fönstret så att det inte ska komma upp mer än så som han lagt det. Så båda katterna var på vift en stund igår, värst var det ju med Oliver som fortfarande har sin *ehem* "fina" tratt runt halsen ifall han skulle råka fastna någonstans + att han ju skulle till veterinären om några timmar. >.< Och grejjen med oliver är, att om han väl sluppit ut brukar han sällan komma tillbaka förrän sent på kvällen/ tidigt på morgonen. Så ehm, jag stack ut med regnrock och gummistövlar för att söka honom i ösregnet, tur som det var hittade jag honom just som jag höll på att ge upp mitt sökande. Men han gick snällt in tillbaka vid min sida och verkade nöjd med sitt äventyr. ^^ :) Vem skulle vilja vara ute frivilligt i ösregn ? Inte Oliver iallafall ! :)

Men nu, ut med Oliver !

hihi, min lilla sjukling ! <3

KRAM !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0