swollow the truth

Har ni någonsin ljugit om något du egentligen skulle vilja berätta ? Någonsin känt att " jag borde " men ändå aldrig " gjort det " .
Det är väldigt viktigt att få prata ut nångång, speciellt om något som kan extra svårt eller jobbigt för dig. Det kan tillome räcka med att det bara är någon som finns där, som kanske inte enns säger något. Utan bara lyssnar.

Jag har en sådan vän, och ja .. många tänker säkert nu att " vadå? en häst ?! ". Men det spelar ingen roll för mig, hon finns ändå alltid där för mig, min allra trognaste vän. Hon lyssnar, och fast jag inte vet om hon förstår. Men det är iallafall någon som jag får prata till, jag behöver inte få veta om hon verkligen förstår mig. Hon är någon jag får gå till, krama om och fast om jag så känner för det gråta ut i hennes man. Hon är det allra finaste jag vet, den jag skulle gå jorden runt för om jag så behövde. Vi finns där för varandra, kommer alltid finnas. Nu menar jag inte att min häst är den ända jag känner att jag kan anförtro mig åt, jag har nog en trygg och fin familj som jag kan tala om mycket med också. Men som ni säkert alla vet så pratar man ju kanske inte precis allt med sina föräldrar, man väljer alltså lite vad man pratar om. Då kan det kännas skönt att ha någon vän, ett djur eller kanske tillome någon annan utomstående person bara som du får gå och prata med . Jag har många fina vänner som har funnits där för mig då jag behövt det, och det är jag evigt tacksam över. Ta vara sånt .

Det jag vill säga, håll era vänner nära. De som är äkta kommer alltid att finnas hos dig, i vått och torrt, genom eld och vatten. Alltid. Jag hoppas mina vänner åtminstone vet att jag gärna ställer upp för dem, oavsett vad. Glöm aldrig dem, de är otroligt viktiga personer och jag önskar ni alla värdesätter dem högt. Håll dem nära och tänk över hur glad du bör vara som har så fina vänner.  Det du älskar, glömmer du aldrig.

KRAM !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0