keep calling

Vaknade kl: 08:00 och började försöka få kontakt med skolan , det tog en tid innan någon svarade så jag kunde anmäla mig frånvarande idag. Läste på finska både igår och i förrgår men INGET sitter, allvarligt. Jätte irriterande, bestämde mig för att ta det på förnyat eller någon annan möjlig lektion istället. Skulle haft första lektionen i kyrkan idag också och andra skulle ha vart finskaprovet så jag blev hemma istället nu sen då.

Sedan ringde jag veterinären för att kolla upp lite med kolikfall o.sv. eftersom min Prins då haft nu 3 ggr kolik under ett år. :/ Hon berättade sedan att hösten brukar vara den vanligaste årstiden då hästar får kolik eftersom de inte rör på sig på samma sätt som på våren och sommaren då de är på bete och får gå omkring och beta och söka mat jämt och ständigt, men nu finns ju knappt någon mat + att hagarna är ju leriga och äckliga såhär års nu. :s Men i helgen funderade jag att göra i ordning en vinterhage uppe här i skogen vid huset, det blir väl lite mer sysselsättning för dem iallafall kan man hoppas ? :) Får se, hoppas det blir av iallafall.
Har gått med honom nu också så att han får vara igång lite, funderade gå en runda med honom idag också.
Ringde Johanna igår också och frågade mig för hur jag ska förbereda första terrängrutten med honom, på ryggen alltså. Jag har ju ridit i padocken hittils med honom, alltså innanför staket. Men nu börjar det nog vara så lerigt där också så det vore det bästa att få börja komma igång och slippa ut i naturen ! Fick som råd att jag skule ta någon kompis med som rider Röni och rider framför oss som draghjälp så han inte börjar tvära och testa någo extra utan går frammåt och så man känner att man har kontrollen tills man klarar det själv. Pappa kunde ju också gå brevid oss som lite stöd första gången eller så. :)
Får se hur det går, kommer bli så roligt så  !:)

Ikväll åker mamma och pappa på julfest och jag , syster och kim kommer vara hemma och typ.. titta film elr så antar jag ? Får väl se vad vi hittar på. Sen funderade jag också typ baka pepparkakor idag eller imorgon, det är ju lillajul imrn sidu ! ;)

KRAM !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0