dag 5 - vad är kärlek ?

Kan inte säga med ett ord vad kärlek är, kärlek kan vara så mycke för olika personer. Kärlek kan vara den kärlek jag känner till min pojkvän, men kärlek kan också vara något jag har för min familj, djur, saker eller vänner. Men den sortens kärlek är ju inte samma sak som den jag har för min pojkvän t.ex. ?
Men ska vi säga såhär..

Kärlek till min pojkvän är ju främst något som får en att känna sig glad, man har fjärilar i magen och går och tänker på den man älskar väldigt mycket osv.. ni vet.
Kärlek till min familj är nog mera en kärlek man känner till varandra, alla älskar vi varandra och har en trygghet tillsammans och delar mycket. Däremot finns det ju nog tyvärr familjer där man kanske inte märker av kärleken, där t.ex. mamma eller pappa är våldsamma eller inte sköter om något över huvudtaget. Men innerst inne tror jag nog att alla föräldrar har en viss kärlek till sina barn / tvärtom.
Kärlek till djur: De kanske inte förstår vad du menar då du säger en massa söta ord till dem, men visst älskar vi alla djur ? (dom flesta iallafall, hoppas jag). Det finns många trofasta , kärleksfulla djur.. Tänk nu t.ex. på hunden, " människans bästa vän", eller hur var det ? :) Kom ihåg , djur har också känslor !
Kärlek till någon sak, alla kommer vi väl ihåg gosenallen eller gosegrisen man hade då man var liten ? Den som aldrig fick bli ensam lämnad hemma, den som skulle vara med överallt, den som ni älskade otroligt mycket. Spar sådana minnen, en dag då ni blir äldre kommer ni sätta värde på att ni har dem kvar. :)
Kärlek till vänner : Att känna kärlek till en vän innebär enligt mig att man har en trofast, ärlig och snäll vän som får dig att skratta och vara glad, framförallt en som får dig att må väldigt bra ! En som alltid finns där för dig, oavsett vad det gäller. Den som tröstar dig då du behöver det och finns där och lyser upp din dag för dig ! Utan vänner vore livet inte värt att leva ! Kom ihåg det och sätt ni också värde på era vänner, för det gör jag !

Till alla dehär personerna/sakerna kan man ju säga :- " jag älskar dig ", men de tre orden är väldigt starka, fina, vackra ord. Kom ihåg att använda dem väl och säg aldrig det bara för att säga det, säg det för att du menar det !


-KRAM-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0