sovit about 4 timmar inatt ..

Så var det dags för kolik igen då. Halvtimmen före jag gick och nattae hästarna sprang han omrking i hagen och var glad och verkade helt pigg och frisk. Men halvtimmen därefter låg han i boxen och rörde inte en min..
Mätte tempen, ingen feber, magen var tyst så vi började gå och ge honom parafinolja. Efter att ha gått 3 och en halvtimme kom veterinären på plats från Lieto, stackarn åkte hela en timme i bil bara för det, stort tack till henne ! Verkligen ! Det var jätteshysst !
Tack vare henne kunde jag sova iallafall några timmar lite lugnare än vad jag säkert annars hade gjort. Såklart bjöd vi henne på kaffe också trots att det var mitt i sena natten. ;) hahah. Allt blev ju bra till slut iallafall, och huvudsaken är ju det. Prins var pigg och kry i morse igen och helt sig själv igen ! Tummen upp till det !
Vi har gjort det förut, vi gjorde det igen !

KRAM! 

ps. skönt var ju ändå att denna gång inte var i - 30 grader. Det var hemskt. Nog för att kolik alltid är hemskt, men då var det ännu värre, då kämpade man inte bara mot koliken, utan även mot kylan. -.-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0