some people are so poor, all they have is money



Vem behöver pengar egentligen ? Visst, det kan ge dig mycket.. Men så länge du har vänner, familj , släkt etc. i din närhet som stöttar dig i allt, gör din dag till det bättre och alltid muntrar upp dig så är ju livet redan helt underbart ? Att du har någon som finns där för dig, oavsett tid och rum, den som skulle gå jorden runt för dig och som litar på dig och som du kan lita på tillbaka. Jag anser att detta verkligen är det vackraste som finns, verkligen. Jag är evigt tacksam över att det finns sådana personer i mitt liv. Visserligen har jag fått gå igenom många falska innan jag upptäckte en del av dessa underbara människor, men allting har sin mening och tid läker sår och solen kommer skina som aldrig förr efter det dystra regnet. Livet kan kännas så dystert ibland, eller hur ? Men jag säger bara er det, ge aldrig upp hoppet.

Människor pratar om pengar som om det vore allt här i livet, men jag tycker nog mer synd om er som inte har kärleken. ( med det menar jag precis alla anhöriga som t.ex. familj, vänner o.sv. )
Du kan få mycket med hjälp av pengar, visst.. Resor, kläder, mat o.sv.
Men jag tror nog ditt liv skulle de ganska dystert ut om du inte kunde dela med dig av det med någon annan. Föreställ dig att du var den ända på jorden , hade pengar och levde rikt och " lyckligt " . Jag tror då verkligen inte att du skulle vara så lycklig länge till. Det kunde vara kul för stunden att leva rikt, men hellre är jag utan pengar och får all den kärlek jag behöver än att vara rik och alldeles ensam. Med handen på hjärtat mina vänner, jag vore inget utan er. Tack för att ni finns, ni är underbara allihop ! ♥

-Kram !

Kommentarer
Postat av: juliethhh

såå sant :DD + snygg bild :D:D::D tihihi <3

2012-04-19 @ 18:40:17
URL: http://julieth.devote.se
Postat av: Thomas

Jag håller med Julius(Jullan) på pricken :D

2012-04-23 @ 16:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0