Gud ..

Prins hade kolik i förrgår natt igen ! :( Gick ut lite över 20:00 och skulle ge mat till hästarna och natta dem, Röni och Mårran kommer in.. Men var är Prins ? Jo, han ligger i hagen och ser på mig, men stiger upp och kommer för att möta mig då han ser mig. Jag tänkte " kanske han bara vilade ? " , men  då han fick maten framför sig matvägrade han och började krafsa med hoven. Jag ringde pappa som var på plättkväll hos Hanna tillsammans med mamma och syrran. De kom hem och jag testade tempen, ingen feber ,lyssnade på magen .. inget ljud. Jag började gå med honom , senare ringde mamma veterinär och som vanligt finns ingen veterinär på plats närmare än en timmes väg härifrån. Veterinären kom till slut, från piikkiö. Vi hade då redan gått närmare 2 h, han gav paraffinolja med slang och gav en smärtstillande spruta. Jag gick och bad om att Prins skulle repa sig snart, jag älskar ju honom. Där gick vi, tillsammans i regnet.

Prins blev småningom bättre ,som tur. Övervakade honom en god stund ännu i stallet då vi var inne för att vila, det verkade ha lagt sig nu. Det var gaskolik.

tack till alla som hjälpte oss, ni vet vem ni är
. :)

-Kram  !

Kommentarer
Postat av: Nico

Tur att han har folk omkring sig som bryr sig om han, som du! :)

2012-03-30 @ 10:23:26
Postat av: Hanna



NU tjejen YRAR du... Det va IGÅR dom åt plättar hos mej - inte i förrgår - så han va nog nån annanstans... :)



Kram! :D

2012-03-30 @ 12:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0